REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
“AUTOGAMMASKLEP.PL”
1. Definicje
1.1. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Kupujący – (i) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, (ii) osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat i posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w przypadku gdy zawierana Umowa sprzedaży ma charakter umowy powszechnie zawieranej w drobnych bieżących sprawach życia codziennego lub gdy osoba taka uzyskała na zawarcie Umowy sprzedaży prawnie skuteczną zgodę przedstawiciela ustawowego, (iii) osoba prawna oraz (iv) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – składająca Zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego na zasadach określonych w Regulaminie;
- Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, który dokonuje ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto – konto Użytkownika w Sklepie internetowym zakładane poprzez rejestrację na stronie internetowej Sklepu internetowego, do którego dostęp Użytkownik uzyskuje po zalogowaniu się na stronie internetowej Sklepu internetowego;
- Koszyk zakupowy – lista Produktów wybranych przez Użytkownika w Sklepie Internetowym w celu złożenia Zamówienia;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (tekst jednolity z dnia 21 czerwca 2024 r., Dz. U. z 2024 r. poz. 1061.);
- Newsletter – cykliczna korespondencja marketingowa przesyłana przez Usługodawcę na adres poczty elektronicznej Użytkownika, zawierająca informacje handlowe i marketingowe dot. Produktów (w tym nowych Produktów), rabatów, Usługodawcy i świadczonych przez Usługodawcę usług, a także inne informacje dot. zakresu działalności Usługodawcy oraz podmiotów zrzeszonych w sieci franczyzowej Usługodawcy (tj. franczyzobiorców), mająca postać multimedialną lub elektroniczną, w szczególności: obrazy (w tym fotografie), dokumenty PDF, materiały audiowizualne (w tym nagrania wideo), nagrania dźwiękowe, pliki flash, linki oraz wszelkie inne tego typu zasoby, udostępniana Użytkownikom dokonującym Rejestracji Konta oraz posiadającym Konto, którzy zapisali się na Newsletter, na zasadach określonych w Regulaminie;
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu określający: (i) zasady zawierania Umowy sprzedaży oraz prawa i obowiązki Kupującego i Sprzedawcy, (ii) zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin został udostępniony pod adresem strony internetowej: https://autogammasklep.pl/content/regulamin-sklepu;
- Rejestracja Konta – procedura polegająca na zarejestrowaniu Konta poprzez prawidłowe wypełnienie przez Użytkownika formularza rejestracyjnego na zasadach określonych w pkt. 6 Regulaminu;
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem strony internetowej: https://autogammasklep.pl/, będący systemem teleinformatycznym w rozumieniu art. 2 pkt 3 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Sprzedawca, Usługodawca – Auto Gamma Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Ciepłowniczej 54, 31-547 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000915278, posiadająca nr NIP: 5130273213, REGON: 389628458, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł (w całości opłacony);
- Polityka prywatności i plików cookies – dokument opisujący: cel, sposób i zakres przetwarzania danych osobowych Użytkowników za pośrednictwem Sklepu, prawa Użytkowników przysługujące im w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz rodzaje wykorzystywanych w Sklepie plików cookies. Usługodawca udostępnia Politykę prywatności i plików cookies pod adresem strony internetowej: https://autogammasklep.pl/content/polityka-prywatnosci-i-cookies;
- Produkt (Produkty) – towary oferowane w Sklepie internetowym, które mogą być przedmiotem Umowy sprzedaży;
- Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną – umowa, której przedmiotem jest Usługa świadczona drogą elektroniczna zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem na warunkach określonych w Regulaminie;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu internetowego pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie;
- Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługa świadczona na podstawie Regulaminu przez Usługodawcę, drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego, tj. usługa świadczona bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłana i otrzymywana za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej;
- Ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług – ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz.U.2023.0.168);
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity z dnia 6 lutego 2020 r., Dz.U. z 2020 r. poz. 344);
- Użytkownik – (i) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz (ii) osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat i posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w przypadku gdy zawierana Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ma charakter umowy powszechnie zawieranej w drobnych bieżących sprawach życia codziennego lub gdy osoba taka uzyskała na zawarcie Umowy prawnie skuteczną zgodę przedstawiciela ustawowego, (iii) osoba prawna oraz (iv) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca (na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie) z Usługi świadczonej drogą elektroniczną;
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów oraz łączną cenę, sposób zapłaty, sposób dostarczenia Produktu (Produktów) oraz dane Kupującego.
2. Postanowienia ogólne
2.1. Niniejszy Regulamin określa warunki zawierania Umów sprzedaży Produktów oraz świadczenia i korzystania z Usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego.
2.2. Sklep internetowy, działający pod adresem strony internetowej: https://autogammasklep.pl/, prowadzony jest przez Sprzedawcę, który jest administratorem serwisu internetowego wykorzystywanego do prowadzenia Sklepu internetowego.
2.3. Dane adresowe i kontaktowe Sprzedawcy zostały zawarte poniżej:
Auto Gamma Sp. z o.o.
ul. Ciepłownicza 54, 31-547 Kraków,
KRS: 0000915278,
NIP: 5130273213,
REGON: 38962845800000,
adres poczty e-mail: sklep@autogamma.pl,
numer telefonu: 22 230 22 75,
2.4. Działalność Sklepu internetowego polega na sprzedaży Produktów, w szczególności części zamiennych do samochodów (w tym m.in. klosze, obudowy i soczewki reflektorów), a także akcesoriów samochodowych i warsztatowych. Informacje o każdym Produkcie, w tym jego cechach i właściwościach, wymiarze, wyglądzie oraz cenie (w tym informację o ewentualnym obniżeniu ceny Produktu zgodnie z zasadami informowania o obniżeniu cen towarów wynikającymi z przepisów Ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług), znajdują się na właściwej dla każdego z oferowanych Produktów podstronie Sklepu internetowego.
2.5. Informacje prezentowane w Sklepie internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Kupującego, a nie ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
2.6. Usługodawca świadczy Usługi drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu.
2.7. Regulamin udostępniany jest przez Usługodawcę nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu Internetowego przed zawarciem Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także na żądanie Użytkownika w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
2.8. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
2.9. Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu od chwili rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego.
2.10. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia Usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły 18 lat. W takim przypadku potencjalni Kupujący zostaną o powyższym powiadomieni. Ponadto Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wyznaczenia odpowiedniego terminu do potwierdzenia Umowy sprzedaży zawartej przez osobę poniżej 18 roku życia albo posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zgodnie z przepisem art. 18 § 3 Kodeksu Cywilnego.
3. Usługi świadczone drogą elektroniczną
3.1. Usługodawca udostępnia za pośrednictwem Sklepu internetowego następujące Usługi świadczone drogą elektroniczną:
a) wyświetlanie zawartości Sklepu internetowego,
b) zmiana wersji językowej strony internetowej Sklepu internetowego,
c) zmiana waluty, w której wyświetlane są ceny Produktów w Sklepie spośród dostępnych do wyboru walut: PLN i EUR,
d) rejestracja Konta w Sklepie internetowym,
e) logowanie Użytkownika do Konta,
f) zarządzanie ustawieniami i funkcjonalnościami Konta (w tym m.in. dostęp do danych osobowych Użytkownika, historii i statusu Zamówień, korekt płatności za Zamówienia, danych adresowych Użytkownika, funkcjonalności „Mój schowek” wraz z funkcjonalnością umożlwiającą tworzenia i udostępniania (za pośrednictwem wygenerowanego linku) list życzeń określonych Produktów dodanych do zakładki „Mój schowek”, a także powiadomień do Konta),
g) modyfikowanie danych Użytkownika podanych podczas rejestracji Konta,
h) sortowanie Produktów według możliwych do wyboru kryteriów,
i) wyszukiwanie Produktów za pośrednictwem funkcjonalności wbudowanej na stronie internetowej Sklepu,
j) dodawanie Produktów do Koszyka zakupowego,
k) dodawanie Produktów z listy Produktów udostępnionych za pośrednictwem Sklepu poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do schowka” oznaczonego symbolem (ikoną) serca przy oznaczeniu Produktu, umożliwiającego dodanie Produktu do listy ulubionych Produktów, pojawiającej się w zakładce „Mój schowek” w ramach funkcjonalności Konta;
l) składanie Zamówienia (w tym wyświetlanie zawartości Koszyka zakupowego oraz możliwość aktualizacji jego zawartości, umożliwienie wyboru sposobu płatności oraz uzupełnienie danych Kupującego w ramach Zamówienia, umożliwienie wykorzystania kodu promocyjnego poprzez dodanie kodu promocyjnego, tj. wpisanie ww. kodu w zakładce „Masz kod promocyjny?” w polu „Kod promocyjny” i kliknięcie przycisku „Dodaj” w oknie podsumowania Zamówienia);
m) przeglądanie historii Zamówień,
n) kontaktowanie się z Usługodawcą za pomocą formularza kontaktowego wbudowanego w ramach funkcjonalności Sklepu internetowego oraz za pomocą live chatu udostępnionego za pośrednictwem Sklepu,
o) możliwość zapisania się na Newsletter poprzez:
- zaznaczenie odpowiedniego okna wyboru w trakcie procedury Rejestracji Konta;
- wpisanie adresu e-mail w oknie „e-mail” w zakładce „Newsletter” w stopce interfejsu Sklepu oraz kliknięcie przycisku „Subskrybuj”, a także zaznaczenie odpowiedniego okna wyboru w ramach ww. formularza,
Powyższe Usługi świadczone drogą elektroniczną udostępniane są w Sklepie internetowym nieodpłatnie.
3.2. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem w momencie rozpoczęcia świadczenia przez Usługodawcę Usługi świadczonej drogą elektroniczną udostępnionej w Sklepie internetowym, tj.:
a) w przypadku usługi polegającej na wyświetlaniu zawartości Sklepu internetowego - z momentem wejścia na stronę internetową Sklepu internetowego;
b) w przypadku usług, do świadczenia których wymagana jest rejestracja i/lub logowanie do Konta – po zarejestrowaniu i/lub zalogowaniu do Konta Użytkownika w Sklepie internetowym;
c) w przypadku usług świadczonych na wyraźne życzenie Użytkownika – z momentem kliknięcia w odpowiedni przycisk zamieszczony na stronie internetowej Sklepu internetowego lub z momentem wypełnienia i przesłania odpowiedniego formularza.
3.3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu z chwilą:
a) opuszczenia przez Użytkownika strony internetowej Sklepu internetowego lub
b) usunięcia Konta lub
c) rozwiązania Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3.4. Świadczenie Usług drogą elektroniczną ma charakter bezterminowy. Użytkownik może w każdym czasie rozwiązać z Usługodawcą Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, wypowiadając ją. W tym celu Użytkownik powinien przesłać oświadczenie zawierające wypowiedzenie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pocztą elektroniczną na adres e-mail: sklep@autogamma.pl. W takim przypadku Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu.
4. Warunki świadczenia Usług drogą elektroniczną
4.1. W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu internetowego niezbędny jest:
a) dostęp do stanowiska komputerowego (zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024 x 768) lub innego urządzenia końcowego z zainstalowanym systemem operacyjnym,
b) dostęp do Internetu,
c) dostęp do przeglądarki internetowej:
- Microsoft Edge w wersji 106.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub
- Mozilla FireFox w wersji 106.0.3 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub
- Google Chrome w wersji 100.0 lub nowszej z włączona obsługą JavaScript i cookies lub
- Safari 16.1 lub nowsze z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub
- Opera 92.0 lub nowsza z włączoną obsługą JavaScript i cookies.
4.2. Sklep internetowy wraz z udostępnionymi w nim Usługami świadczonymi drogą elektroniczną dostępny jest 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4.3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
a) modyfikacji Sklepu internetowego, w szczególności zakresu oraz rodzaju Usług świadczonych drogą elektroniczną i funkcjonalności,
b) okresowych przerw technicznych niezbędnych do modernizacji, konserwacji i rozwijania Sklepu internetowego. Usługodawca – o ile będzie to możliwe z uwagi na techniczne uwarunkowania – poinformuje Użytkowników o tych przerwach, zamieszczając na stronie internetowej Sklepu internetowego stosowny komunikat nie później niż 24 godziny przed planowaną przerwą. Użytkownicy posiadający Konto w Sklepie internetowym mogą być dodatkowo informowani o planowanych przerwach za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej przez Usługodawcę nie później niż 24 godziny przed planowaną przerwą, na adres e-mail wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji Konta w Sklepie internetowym lub za pomocą powiadomień przekazywanych za pośrednictwem Konta nie później niż 24 godziny przed planowaną przerwą.
4.4. W przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Sklepu internetowego, Usługodawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług drogą elektroniczną bez wcześniejszego powiadomienia Użytkowników.
4.5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostępność Sklepu internetowego z powodu działania siły wyższej lub w wyniku awarii technicznych (w tym awarii osób trzecich, w szczególności dostawców infrastruktury technicznej umożliwiającej funkcjonowanie Sklepu) uniemożliwiających uzyskanie dostępu do Sklepu.
5. Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
5.1. Podczas korzystania ze Sklepu internetowego, Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu, w szczególności Użytkownik zobowiązany jest do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści bezprawnych (tj. zabronionych przez przepisy prawa), np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej,
b) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c) niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
d) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz dla Usługodawcy,
e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego w zakresie nienaruszającym jakichkolwiek praw przysługujących Usługodawcy, w tym praw własności intelektualnej.
5.2. Usługodawca może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Użytkownika Regulaminu, a w szczególności, gdy ten:
a) podał w trakcie rejestracji Konta w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
b) dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników,
c) dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Usługodawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub naruszające dobra osobiste Usługodawcy (w tym godzące w dobre imię Usługodawcy),
d) wykorzystuje Usługi świadczone drogą elektroniczną niezgodnie z ich przeznaczeniem.
5.3. Użytkownik, który został pozbawiony prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji Konta bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
5.4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu internetowego usługami, Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
5.5. Usługodawca zastrzega sobie prawo natychmiastowego usuwania wszelkich treści naruszających obowiązki i zakazy wynikające z pkt. 5.1. Regulaminu.
6. Konto Użytkownika w Sklepie internetowym
6.1. Rejestracja Konta przez Użytkownika jest bezpłatna i dobrowolna. Rejestracja Konta nie jest konieczna do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży, może natomiast być niezbędna do korzystania z innych Usług świadczonych drogą elektroniczną w związku z rejestracją Konta (np. przeglądania historii Zamówień za pośrednictwem Konta).
6.2. Użytkownik może zarejestrować Konto po prawidłowym wypełnieniu odpowiedniego formularza rejestracyjnego zamieszczonego na stronie internetowej Sklepu internetowego: https://autogammasklep.pl/logowanie?create_account=1. W ramach Rejestracji Konta Użytkownik zobowiązany jest do:
- podania danych osobowych Użytkownika, tj. imienia i nazwiska,
- podania adresu e-mail Użytkownika,
- ustawienia hasła do logowania do Konta,
- akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności i cookies poprzez zaznaczenie odpowiedniego okna wyboru udostępnionego w formularzu rejestracyjnym Konta;
- przesłanie formularza rejestracyjnego poprzez kliknięcie w odpowiedni przycisk udostępniony w ramach funkcjonalności Sklepu internetowego, tj. przycisk „Rejestracja”;
- aktywowania Konta poprzez kliknięcie w link (lub jego skopiowanie do okna przeglądarki internetowej) przesłany Użytkownikowi przez Usługodawcę po przesłaniu formularza rejestracyjnego na adres e-mail podany przez Użytkownika wformularzu rejestracyjnym.
6.3. W ramach Rejestracji Konta Użytkownik może również zaznaczyć odpowiednie okno wyboru udostępnione w formularzu rejestracyjnym Konta w celu opcjonalnego zapisania się na Newsletter.
6.4. Logowanie Użytkownika do Konta jest możliwe wyłącznie po dokonaniu Rejestracji Konta. Logowanie polega na wypełnieniu i przesłaniu formularza logowania dostępnego na stronie Sklepu internetowego: https://autogammasklep.pl/logowanie?back=my-account. W celu zalogowania Użytkownika do Konta należy wskazać adres e-mail oraz hasło do Konta podane przez Użytkownika w trakcie Rejestracji Konta, a następnie kliknąć przycisk „Zaloguj się” udostępniony w formularzu wbudowanym na ww. stronie internetowej Sklepu.
7. Newsletter
7.1. Treści zamieszczone w Newsletterze przeznaczone są do własnego użytku, w szczególności w celach informacyjnych Użytkownika. Zabronione jest wykorzystywanie ww. treści w celach komercyjnych przez Użytkownika.
7.2. Zapisanie się na Newsletter następuje poprzez:
a) zapisanie się za pośrednictwem formularza wbudowanego na stronie Sklepu poprzez wpisanie adresu e-mail w oknie „Twój adres e-mail” w zakładce „Newsletter” w stopce interfejsu Sklepu oraz kliknięcie przycisku „Subskrybuj”, a także zaznaczenie odpowiednich okien wyboru w ramach ww. formularza lub
b) zaznaczenie odpowiedniego okna wyboru w formularzu rejestracyjnym w ramach procedury Rejestracji Konta.
7.3. W ramach Newslettera mogą być udostępniane pliki wideo zamieszczone w serwisach zewnętrznych zarządzanych przez osoby trzecie. Usługodawca zamieszcza linki do innych serwisów, przy czym Użytkownik korzysta z tych serwisów wyłącznie na własne ryzyko. Usługodawca nie ma kontroli nad serwisami, do których prowadzą linki i nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone w tych serwisach.
7.4. W każdej chwili możliwe jest anulowanie subskrypcji Newslettera. W celu anulowania subskrypcji Newslettera konieczne jest:
a) kliknięcie linku z odnośnikiem: „Anuluj subskrypcję” w korespondencji e-mail przekazywanej wraz z Newsletterem;
b) odznaczenie checkboxa „Zapisz się na Newsletter” w oknie danych Konta w zakładce „Newsletter” udostępnionej w ramach funkcjonalności Konta, który został zaznaczony w trakcie Rejestracji Konta.
7.5. Wszelkie prawa własności intelektualnej do treści udostępnionych w Newsletterze przysługują Usługodawcy lub podmiotom, od których Usługodawca nabył prawo do opublikowania ich w Newsletterze. Użytkownikowi przysługuje niewyłączne prawo do korzystania z treści zawartych w Newsletterze na warunkach określonych w Regulaminie. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie i inne formy korzystania z ww. treści, w szczególności w celu innym niż cel niekomercyjny (w tym informacyjny, edukacyjny), bez uzyskania uprzedniej, pisemnej zgody Usługodawcy lub wykraczające poza granice dozwolone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa są zabronione.
8. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
8.1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://autogammasklep.pl/, dokonać wyboru Produktu (Produktów), dokonując kolejnych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na odpowiednio wyświetlanych podstronach Sklepu internetowego.
8.2. Wybór zamawianego przez Kupującego Produktu jest dokonywany poprzez jego dodanie do Koszyka zakupowego poprzez kliknięcie w przycisk „Do koszyka”. Po dokonaniu wyboru Produktu możliwe jest kliknięcie odpowiedniego przycisku w formularzu wyświetlonym po wyborze Produktu, tj.
a) przycisku „Kontynuuj Zakupy” umożliwiającego ponowne przeglądanie zasobów Sklepu i wybór Produktu (Produktów) albo
b) przycisku „Przejdź do Realizacji Zamówienia”, który przenosi do formularza stanowiącego okno podsumowania składanego Zamówienia, w którym znajdują się podstawowe informacje dot. składanego Zamówienia, w tym:
- lista Produktów znajdujących się w Koszyku zakupowym,
- jednostkowa oraz łączna cena zamawianych Produktów, w tym kosztów dostawy,
- formularz umożliwiający wykorzystanie kodu promocyjnego poprzez wpisanie ww. kodu w zakładce „Masz kod promocyjny?” w polu „Kod promocyjny” i kliknięcie przycisku „Dodaj” w oknie podsumowania Zamówienia,
- przycisk „Przejdź do Realizacji Zamówienia”, który przenosi do formularza umożlwiającego złożenie Zamówienia,
8.3. Formularz umożliwiający złożenie Zamówienia zawiera informacje dotyczące:
- danych osobowych Kupującego składającego Zamówienie, tj.: imię i nazwisko Użytkownika, adres e-mail Użytkownika oraz dane adresowe Użytkownika (w tym adres zamieszkania oraz adres dostawy przesyłki) – wprzypadku składania zamówienia przez Użytkownika, który nie posiada Konta (tj. w ramach funkcjonalności udostępnionej w formularzu w ramach podstrony: „Zamówienie jako gość”),
- okno logowania do Konta (w przypadku, gdy Zamówienie składa Użytkownik posiadający Konto, który nie zalogował się do Konta przed przystąpieniem do złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu). Po zalogowaniu do Konta dane osobowe i adresowe Użytkownika wskazane w ramach procedury Rejestracji Konta zostaną automatycznie uzupełnione w formularzu umożliwiającym złożenie Zamówienia,
- przedmiotu Zamówienia (tj. Produktu (Produktów) znajdujących się w Koszyku zakupowym),
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Produktów, w tym kosztów dostawy,
- formularz umożliwiający wykorzystanie kodu promocyjnego poprzez dodanie kodu promocyjnego, tj. wpisanie ww. kodu w zakładce „Masz kod promocyjny?” w polu „Kod promocyjny” i kliknięcie przycisku „Dodaj” w oknie ww. formularza Zamówienia,
- wybranego sposobu dostawy,
- wybranej metody płatności,
- kosztów i czasu dostawy,
8.4. W celu realizacji Zamówienia konieczne jest: (i) dokonanie akceptacji Regulaminu oraz Polityki prywatności i plików cookies poprzez zaznaczenie odpowiedniego okna wyboru, (ii) podanie danych osobowych i adresowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz (iii) naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
8.5. Dokonanie czynności, o których mowa w punkcie 8.4. powyżej stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży na warunkach określonych w Regulaminie.
8.6. W trakcie składania Zamówienia oraz modyfikacji Produktów znajdujących się w Koszyku zakupowym – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – Kupujący ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na danej podstronie Sklepu internetowego.
8.7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego błędnych danych w trakcie składania Zamówienia.
8.8. Umowę sprzedaży traktuje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia Kupującego do systemu informatycznego Sklepu internetowego, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem oraz pomyślnie przeprowadzonego procesu płatności. W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem bankowym lub płatności internetowej – Umowę sprzedaży traktuje się za zawartą w dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy kwotą wynikającą ze złożonego Zamówienia.
8.9. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Kupujący otrzymuje na adres e-mail podany w trakcie składania Zamówienia lub Rejestracji Konta wiadomość e-mail zawierającą:
a) potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, takich jak:
- oznaczenie zamówionego Produktu lub Produktów,
- dane Kupującego,
- adres i wybrany sposób dostawy,
- łączna cena zakupu wraz z kosztami dostawy.
b) informację dot. konsumenckiego prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, o którym mowa w Rozdziale 12 Regulaminu;
c) link do Regulaminu Sklepu internetowego i Polityki prywatności i plików cookies;
8.10. Po wydaniu przedmiotu Zamówienia przez Sprzedającego do dostawy, na zasadach określonych w pkt. 9 Regulaminu, Kupujący otrzymuje na adres e-mail podany w trakcie składania Zamówienia lub Rejestracji Konta wiadomość e-mail zawierającą dokument księgowy w formie elektronicznej, potwierdzający zawarcie Umowy sprzedaży (tj. m.in. paragon lub faktura VAT).
8.11. Kupujący może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem hiperłącza zamieszczonego na stronie głównej (tj. w stopce) Sklepu internetowego oraz skopiować jego treść i sporządzić jego wydruk. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Kupującemu istotnych postanowień Umowy sprzedaży Produktów następuje poprzez przesłanie Kupującemu na podany adres e-mail potwierdzenia i specyfikacji Zamówienia oraz faktury VAT lub innego dokumentu potwierdzającego sprzedaż na zasadach określonych w Regulaminie. Sprzedawca zastrzega jednocześnie, że może również przekazać powyższe dokumenty oraz informację poprzez dołączenie wydruku ww. dokumentów do przesyłki z przedmiotem Zamówienia przekazanej do dostawy Kupującemu.
8.12. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim o treści zgodnej z Regulaminem.
9. Dostawa
9.1. Dostawa Produktu odbywa się pod adres wskazany przez Kupującego w trakcie składania Zamówienia. Dostawa jest realizowana za pośrednictwem firm kurierskich (przesyłka kurierska).
9.2. Dostawa Produktu jest odpłatna, chyba że Regulamin stanowi inaczej. Szczegółowe informacje dot. kosztów i dostępnych sposobów dostawy Produktów zamówionych za pośrednictwem Sklepu są udostępnione na podstronie Sklepu: https://autogammasklep.pl/content/koszty-dostawy oraz w chwili wyrażenia przez Kupującego woli zawarcia Umowy sprzedaży. W przypadku wyboru dostawy Produktów za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD (tj. sposobu przesyłki oznaczonego jako: „DPD Pobranie” lub „DPD Przelew”), dostawa może być nieodpłatna, jeśli dostawa jest realizowana na terytorium Polski i łączna cena zamówionych Produktów przekroczy kwotę 1.000,00 zł brutto; powyższe nie dotyczy jednak następujących Produktów:
a) Piec, piekarnik do rozklejania lamp, reflektorów SKU – AKC-037;
b) Urządzenie do klejenia lamp, reflektorów HOT-MELT™ AKC-HOT-MELT.
9.3. Szacunkowy termin realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę (w przypadku, gdy przedmiotem Zamówienia jest Produkt dostępny na stanie magazynu Sprzedawcy), przez co rozumie się przygotowanie i przekazanie przesyłki obejmującej zamówiony Produkt firmie kurierskiej, wynosi 1-2 dni robocze od dnia złożenia Zamówienia przez Kupującego.
9.4. Termin realizacji dostawy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wynosi od 1 do 5 dni roboczych, licząc od dnia przekazania przez Sprzedawcę przesyłki obejmującej zamówiony Produkt firmie kurierskiej – w przypadku wysyłki realizowanej za pośrednictwem odpowiedniej firmy kurierskiej.
9.5. Termin realizacji dostawy poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zostanie oszacowany na podstawie informacji znajdujących się na stronie internetowej właściwej firmy kurierskiej, przy czym termin ten należy liczyć od dnia złożenia przez Kupującego Zamówienia.
10. Ceny i sposoby płatności
10.1. Ceny Produktów podawane są w Sklepie internetowym w złotych polskich (w przypadku wyboru waluty PLN zł w ramach wersji waluty wyświetlanej w interfejsie Sklepu) lub w euro (w przypadku wyboru waluty EUR € w ramach wersji waluty wyświetlanej w interfejsie Sklepu) i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
10.2. Podmiotem świadczącym obsługę płatności internetowych możliwych do wyboru przez Kupującego spośród sposobów płatności w ramach Zamówienia jest PayPro S.A.
10.3. Dostępne aktualnie sposoby płatności są wskazywane Kupującemu w zakładce „Sposoby płatności” na stronie internetowej Sklepu internetowego: https://autogammasklep.pl/content/sposoby-platnosci, a także w chwili wyrażenia przez Kupującego woli zawarcia Umowy sprzedaży. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranej przez Kupującego wersji językowej strony internetowej Sklepu internetowego.
10.4. W przypadku płatności w złotych polskich (PLN) Kupujący ma możliwość uiszczenia ceny sprzedaży w ramach złożonego Zamówienia:
a) przelewem bankowym lub płatnością BLIK za pośrednictwem usługi Przelewy24 udostępnionej za pośrednictwem serwisu internetowego pod domeną: https://www.przelewy24.pl,
b) przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: 86 1140 2004 0000 3902 8164 2627,
10.5. W przypadku płatności w euro (EUR) Kupujący ma możliwość uiszczenia ceny sprzedaży w ramach złożonego Zamówienia przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: PL18 1140 2004 0000 3112 1745 2228.
11. Ogólne zasady reklamacji Produktu
11.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedającego za sprzedany Produkt wobec Kupujących będących Konsumentami oraz Kupujących będących przedsiębiorcami na prawach Konsumenta są określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, tj. odpowiednio:
- w przypadku Produktów kupionych do dnia 31.12.2022 roku – zasady odpowiedzialności Sprzedającego w razie stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej Produktu określają przepisy Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 556 inastępnych Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2022 roku (reklamacja Produktu na podstawie rękojmi);
- w przypadku Produktów kupionych od dnia 01.01.2023 roku – zasady odpowiedzialności Sprzedającego w razie stwierdzenia niezgodności Produktów zUmową Sprzedaży określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, wszczególności art. 43a Ustawy o Prawach Konsumenta i następne (reklamacja Produktu na podstawie niezgodności zumową);
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedającego względem pozostałych Kupujących, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną, zostały określone w przepisach Kodeksu Cywilnego.
11.2. Produkty prezentowane w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas podawane w oświadczeniu gwarancyjnym dołączonym do Produktu (np. w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do Produktu).
11.3. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Produktów zgodnych z zawartą Umową sprzedaży, wolnych od wad fizycznych i prawnych.
11.4. Reklamacja może zostać złożona przez Kupującego:
a) pisemnie na adres Sprzedawcy, wskazany w pkt. 2.3. Regulaminu, z dopiskiem: „Reklamacja”. Jeżeli reklamacja dotyczy Produktu celowe jest jego dostarczenie Sprzedawcy razem z reklamacją, w celu umożliwienia Sprzedawcy zbadania Produktu i ustosunkowania się do żądań zawartych w reklamacji. Szczegóły dotyczące udostępnionych przez Sprzedawcę sposobów bezpłatnego dostarczenia mu przez Kupującego Produktu w związku z reklamacją znajdują w ramach Serwisu internetowego w zakładce „Reklamacje” udostępnionej pod adresem strony internetowej: https://autogammasklep.pl/content/reklamacje-i-zwroty;
b) elektronicznie poprzez wysłanie wiadomości e-mail z opisem reklamacji na adres poczty elektronicznej: sklep@autogamma.pl.
11.5. W celu złożenia reklamacji zalecane jest wskazanie w opisie reklamacji:
a) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady/niezgodności Produktu z umową;
b) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży (naprawa albo wymiana) lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży;
c) danych kontaktowych składającego reklamację, w tym:
- imię i nazwisko oraz/lub nazwa (firma),
- numer konta bankowego,
- adres dostawy Produktu (w przypadku uwzględnienia reklamacji),
11.6. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej doręczenia Sprzedawcy. W przypadku braku rozpatrzenia reklamacji w powyższym terminie uważa się, że reklamacja została uwzględniona w całości.
12. Reklamacja Produktu na podstawie rękojmi za wady Produktu
12.1. W przypadku wszelkich wad Produktów kupionych za pośrednictwem Sklepu internetowego przez Konsumentów do dnia 31 grudnia 2022 r. Sprzedawca ponosi ustawową odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady, na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego. Kupujący, o którym mowa powyżej, jest wówczas uprawniony do składania reklamacji z tytułu rękojmi za wady Produktów.
12.2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi za wady Produktu w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym. W przypadku Umów sprzedaży zawieranych między Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest Konsumentem, odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady sprzedanych Produktów jest wyłączona.
12.3. Jeżeli Produkt ma wadę, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniany lub naprawiany przez Sprzedawcę albo nie uczynniono zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.
12.4. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady zażądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
12.5. Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży w przypadku, gdy wada nie jest istotna.
12.6. Konsument może także bez konieczności wyczerpania powyższego trybu żądać wymiany Produktu na wolny od wad lub naprawienia Produktu. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.
12.7. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi Konsument zobowiązany jest dostarczyć Produkt do siedziby Sprzedawcy lub przesłać Produkt na adres wskazany przez Sprzedawcę, w celu oceny stwierdzonej wady. Koszty dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca.
12.8. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady, o których Konsument wiedział przy zakupie Produktu.
12.9. Konsument może wykonać powyższe uprawnienia, jeżeli wada ujawni się w terminie 2 lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi.
12.10. Powyższe uprawnienia nie wykluczają możliwości skorzystania z konsumenckiego prawa do odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt. 15.1. Regulaminu.
13. Reklamacja Produktu na podstawie niezgodności z Umową sprzedaży
13.1. W przypadku, gdy sprzedany Produkt jest niezgodny z zawartą Umową sprzedaży Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego będącego Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach Konsumenta i rozpoznaje reklamacje z tego tytułu na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta dotyczących niezgodności towaru z umową (tj. art. 43a i następne Ustawy o prawach konsumenta).
13.2. W razie niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, Kupujący, o którym mowa w pkt. 13.1 powyżej, może żądać naprawy Produktu lub wymiany. Jeżeli doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, wówczas Sprzedawca może:
- wymienić Produkt, gdy Klient żądał naprawy, lub
- naprawić Produkt, gdy Klient żądał wymiany.
Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, wówczas Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży, a Kupujący, o którym mowa w pkt. 13.1, może zgłosić żądanie wskazane w pkt. 13.4 poniżej.
13.3. W przypadkach wskazanych w pkt. 13.2 lit. a)-b) powyżej Kupujący udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca naprawi lub wymieni Produkt w rozsądnym czasie od chwili, kiedy Kupujący poinformował Sprzedawcę o niezgodności Produktu i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. Sprzedawca ponosi koszt naprawy lub wymiany Produktu. Sprzedawca zapewnia odbiór Produktu na własny koszt, w tym celu Sprzedawca udostępnia Klientom darmowy sposób odebrania reklamowanego Produktu przez Sprzedawcę za pośrednictwem firmy kurierskiej lub umożliwia w inny sposób odbiór Produktu od Kupującego na koszt Sprzedawcy. Informacje dotyczące realizacji prawa do reklamacji Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży dostępne są pod adresem strony internetowej: https://autogammasklep.pl/content/reklamacje-i-zwroty.
13.4. W razie stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, Kupujący, o którym mowa w pkt. 13.1, może żądać obniżenia ceny albo zwrotu ceny z powodu odstąpienia od umowy, jeżeli:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie z pkt. 13.2 powyżej;
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z pkt. 13.3 powyżej;
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca podjął próbę doprowadzenia Produktu do zgodności z umową;
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienia od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt.13.2 powyżej;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, o którym mowa w pkt. 13.1. powyżej.
13.5. Obniżona cena pozostaje w takiej proporcji do ceny Produktu, w jakiej wartość Produktu zgodnego z Umową sprzedaży zostaje do wartości Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży. W takim przypadku Sprzedawca zwraca Kupującemu kwotę należną w ramach obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Kupującego o obniżeniu ceny.
13.6. Kupujący, o którym mowa w pkt. 13.1. powyżej, nie może odstąpić od Umowy sprzedaży i żądać zwrotu ceny za Produkt, jeśli niezgodność Produktu z Umową sprzedaży jest nieistotna. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Kupujący niezwłocznie zwraca Sprzedawcy Produkt na jego koszt. Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę Produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Produktu lub dowodu odesłania Produktu. Jeśli niezgodność Produktu z Umową sprzedaży dotyczy tylko niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy sprzedaży, Kupujący może odstąpić od Umowy sprzedaży tylko w odniesieniu do tych Produktów. Wyjątkiem jest sytuacja, w której Kupujący może odstąpić od Umowy sprzedaży wszystkich Produktów, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać od Kupującego, ażeby zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową sprzedaży.
13.7. Sprzedawca zwraca cenę takim samym sposobem zapłaty, jakiego użył Kupujący, o którym mowa w pkt. 13.1, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie generuje dla niego żadnych dodatkowych kosztów.
13.8. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży, która istniała w chwili dostarczenia Produktu Kupującemu i została ujawniona w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu Kupującemu, chyba że termin przydatności do użycia jest dłuższy.
13.9. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży, jeśli Kupujący, o którym mowa w pkt. 13.1. powyżej, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, dostał wyraźną informację o tym, że nabywany Produkt jest niepełnowartościowy (np. produkt z uszkodzeniem, zabrudzeniem, etc.) i zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
14. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur (ADR)
14.1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
14.2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
14.3. Sprzedawca informuje Kupującego będącego Konsumentem o przysługującym mu prawie do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na poniższej stronie internetowej: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL.
14.4. Ponadto Kupujący będący Konsumentem uprawniony jest m.in. do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej lub do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego lub koncyliacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Kupującym a Sprzedawcą.
14.5. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Dodatkowe informacje m.in. odnośnie do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur można uzyskać także na poniższej stronie internetowej: https://polubowne.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi,6,pl.html.
15. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
15.1. Jeśli Kupujący jest Konsumentem, ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument objął w posiadanie zamówiony Produkt lub w którym osoba trzecia (inna niż przewoźnik) i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ww. Produktu.
15.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Konsument obowiązany jest poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia, przesyłając oświadczenie z wykorzystaniem jednego z poniższych sposobów:
a) pocztą tradycyjną na adres: Auto Gamma Sp. z o.o., ul. Ciepłownicza 54, 31-547 Kraków,
b) pocztą elektroniczną na adres: sklep@autogamma.pl.
15.3. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży przesyłając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
15.4. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, Sprzedawca prześle Konsumentowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na trwałym nośniku (pocztą elektroniczną).
15.5. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczy, aby Konsument wysłał na adres e-mail: sklep@autogamma.pl lub na adres pocztowy Sprzedawcy informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży, o którym mowa w pkt. 15.1 Regulaminu.
16. Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży
16.1. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzyma informację o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży.
16.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy.
16.3. Sprzedawca dokona zwrotu płatności za Produkt przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji (tj. Zamówienia), chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem płatności.
16.4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania na adres Sprzedawcy, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
16.5. Konsument zobowiązany jest odesłać lub przekazać zakupiony Produkt na poniższy adres: Auto Gamma Sp. z o.o., ul. Ciepłownicza 54, 31-547 Kraków niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o skorzystaniu z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem ww. terminu 14 dni.
16.6. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
17. Reklamacje w zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną
17.1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej, a ponadto zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Użytkowników.
17.2. Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji dotyczącej Usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego, w szczególności dotyczącej nieprawidłowości lub przerw w funkcjonowaniu Sklepu internetowego, w terminie jednego miesiąca kalendarzowego licząc od dnia, w którym doszło do zdarzenia stanowiącego podstawę reklamacji. W przypadku złożenia reklamacji po upływie terminu określonego w zdaniu poprzedzającym, pozostawia się ją bez rozpoznania, o czym Usługodawca niezwłocznie informuje Użytkownika.
17.3. Reklamacje powinny być składane na adres e-mail: sklep@autogamma.pl. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także opis i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z Usługą świadczoną drogą elektroniczną.
17.4. Usługodawca rozpatruje reklamację dotyczącą Usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego w terminie nie dłuższym niż jeden miesiąc kalendarzowy od dnia jej otrzymania. W przypadku braku rozpatrzenia reklamacji w powyższym terminie uważa się, że reklamacja została uwzględniona w całości.
17.5. Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację na adres e-mail, za pośrednictwem którego Użytkownik wniósł reklamację, chyba że Użytkownik zażąda innej dostępnej formy.
18. Zmiana Regulaminu
18.1. Usługodawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności:
a) gdy zmiana Regulaminu jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub ze względu na uznanie konkretnego postanowienia Regulaminu za niedozwolone,
b) w razie zmiany rodzaju i zakresu Usług świadczonych drogą elektroniczną oraz warunków lub zasad ich świadczenia,
c) w razie jakichkolwiek zmian w zakresie procedury składania Zamówienia, zawarcia Umowy sprzedaży, warunków dostawy i sposobów płatności, a także zasad korzystania ze Sklepu internetowego,
d) w celu realizacji obowiązku wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub obowiązku wynikającego z prawomocnego orzeczenia sądu lub decyzji administracyjnej.
18.2. Usługodawca poinformuje Użytkownika o zmianie Regulaminu z odpowiednim wyprzedzeniem przed wprowadzeniem zmiany poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej Sklepu internetowego przez okres co najmniej 14 dni oraz poprzez wysłanie w podanym terminie wiadomości zawierającej zmieniony Regulamin na adres poczty elektronicznej Użytkownika.
18.3. Użytkownikowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go o zmianie Regulaminu. W przypadku braku skorzystania z prawa do wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie określonym powyżej, Użytkownik staje się związany postanowieniami zmienionego Regulaminu.
18.4. Użytkownik może złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, przesyłając je na adres e-mail: sklep@autogamma.pl.
19. Postanowienia końcowe
19.1. Wszelkie prawa własności intelektualnej do treści zamieszczonych w Sklepie internetowym, w tym będących składnikiem Usług świadczonych drogą elektroniczną, przysługują Usługodawcy. Użytkownikowi przysługuje prawo do korzystania z tych treści wyłącznie na warunkach określonych niniejszym Regulaminem. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie i inne formy korzystania z ww. treści, bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy lub wykraczające poza granice dozwolone przepisami powszechnie obowiązującego prawa są zabronione.
19.2. Na podstawie art. 6 pkt 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem.
19.3. Zgodnie z art. 6 pkt 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca informuje, że na stronie internetowej Sklepu internetowego stosuje pliki cookies. Szczegółowe informacje o plikach cookies zamieszczone są w Polityce prywatności i plików cookies.
19.4. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego lub nieskutecznego postanowienia wchodzą inne postanowienia, które są najbliższe celom nieważnego lub nieskutecznego postanowienia i całego Regulaminu, a zarazem są zgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
19.5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
19.6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
19.7. Warunki przetwarzania danych osobowych Użytkowników zostały szczegółowo określone w Polityce prywatności i plików cookies, której akceptacja jest wymagana na odpowiednim etapie przed złożeniem Zamówienia. Polityka prywatności i plików cookies została także udostępniona pod poniższym adresem: https://autogammasklep.pl/content/polityka-prywatnosci-i-cookies.
19.8. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie w dniu 28.10.2024.